24 Aralık 2011 Cumartesi

İsimlendiremediğim.

O anlam veremediğimiz renkteki odalardan konuştuk.Abajurlara baktık gece boyunca evet evrenseldi.İnsomnia'nın esiri olan o pastoral bedendeki koku,senin bana değdiğin an uykuya gömüldü.Şarkılardan da konuştuk,içtik de .Ben sormadım hem sen konuşmuyordun..Rutubet yoktu,üşümek yoktu,sen vardın.Sezen aksu dinledik sabaha kadar,zihinlerimizde bambaşka insanlara ithaf ettik belki de o şarkıları.Ama ellerimde senin avuç içi çizgilerin vardı,yüzün kanıyordu ve uykusuzdun.Evren bir fon yaratmıştı bize sanki,uyandığımızda dışarıda bir kıyamet peyda olmuştu karnımız açtı belki ya da doyamamıştık.İnsan yemek yemeye bile doyuyor bir yerde,ama sen?Sen akdeniz iklimiydin bense karasal iklim.Sen oralardan gelmiştin bense bambaşka bir yerden.Toprağa gömülmüş,kahverengiye boyanmış bir şehrin yolcusuydum.Ellerin ellerimdeyken sen farketmeden falına baktım,falımıza.Çok güzel kokuyordun ve ben gitmekten korkuyordum.Arada yüzüme bakışların oluyordu,ben anlat diyordum sense öpüyordun,yanıtlıyordun gözlerimi.Konuşmuyorduk belki ama sessiz de değildik.Bir gürültü vardı kulaklarımda ve ellerimde.Kediler sırılsıklam olmuştu dışarıda,kuru kalmayı başarabilen nadir kedilerdendin sen.Gitmek istemiyordun,ben de bırakmıyordum zaten ellerimin arasındaki yüzünü.O 1920'lerde bira içen Türk kadınları denen resme bakıyorduk,dışarıda kıyamet kopacaktı,sen söylemiştin,ben de hak vermiştim.Hayır dediğin gibi olmayacaktı,ben gelmiştim ve ellerimle iyileştirebilirdim zihnindeki uykusuzluğu,kulaklarındaki uğultuyu.Ölmekten bahsettin ve tehlikeli oluşumdan.Kötü değilmiş tehlikeli olmak,sen öyle söyledin.Ne kadar içersek içelim hiç sarhoş olmadık ya da ayılamadık hiç.İkimizin de yüzünde sille izleri vardı hala..Benim işim gücüm yoktu oradayım,git demeden gitmezdim.Çoktan anlamıştım zaten,tüm bu şehirler,kokular,çizgiler,karanlıklar,öpüşler,tatlar,renkler,tesadüfler..Tüm bu tesadüfler tesadüf olamazdı,nitekim değildi.
Konuşmayacaksın belki ,ama her zaman cevap vereceksin,ben sorsam da sormasam da.Adı yok belki,aniden geldin sadece.Önce yağmur,sonra kar yağdı.Bir kış tatili gibi ,bilirsin.Yanımda yattığın ikinci gece rüyamda gördüm seni.Kaybetmekten korktuğum için.Yüzünü ellerimin arasından bırakmadım belki bu yüzden.Gitmeyesin,gidemeyesin diye.
Ben gidelim mi dedim
Sen gidelim dedin.
Ve asla geri dönmedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder