29 Kasım 2011 Salı

NEVİM ...


...
Ve şimdi sen hayatındaki en güzel fotoğrafa,en kötü hava koşullarına ve en biçare dosta sahipsin..Ne yaptılar gözlerine senin.?Saçlarına da kıydın..Siyah değil artık..O esmer kız da değilsin bence.Değil misin.?
Ben tam koşar giderken birilerine..
Hayır böyle olmaz..
Bana da çok tanıdık geldi.Gözlerimin önünden saçlarının sağanak geçişi..On dört şubatta doğdun..Ne çok güldüm oysa ben doğum gününe..Dalga geçer gibi hayat seninle..
Sesin bilindikleşti,saçların senden başka..Gözlerin turuncu bir şehrin son sokak lambası.
Son bilmem kaç yıldır aynı caddede yürüyüp duruyoruz.Cadde bitmiyor,biz gitmiyoruz.
..
Bana seni hatırlatan tüm izleri parmak uçlarımda biriktiriyorum artık.
Parmak uçlarımda ölen çocuklardan bin selam sana.
Belli ki diyeceği var daha şu şair müsveddesinin..
Ben şiir yazacaktım seni
Ki roman oluverdin ani...
..
Seni beklemek
Sadece geldiğini görmek...
Gelmek en çok sana yakışır
Sadece sana..
Ben hayırsızım..Hep bildim.Kabul etmedim..

Kozalak...mor..çay..bank..sakin..defter..kızıl-esmer..gökkuşağı..mektuplar..korsan kitap..şubat-mayıs..güney ekspresi
Mor,mor, mor kozalaklar..Diyarbakır,İzmir,İstanbul..

-Nasıl hissediyorsun?
-Ben mi?
-Hayır,kül tablasına sordum..
Ben sonra hep kültablalarına baktım bilir misin?Bazen içinde buruşturulmuş kağıtlara..52. kağıda ağladım.
 İçten içe hep bildim biliyor musun?Alıkoymuş gibi seni..Zincir yok..Sen yoksun..Çekip aldım seni adamlardan..Adamlarından ben hep korktum..Ben söylemedim de,söylesem dinlerdin biliyorum.Ben hayırsızım,hep söyledin,kabul etmedim..Ama ben hep korktum ,söylemiş miydim?
O gelecekti bir gün ve seni alacaktı eminim..Belki hiç yoktun,yazmıştım ya..
..
Benim kadınlarım öldü.
Benim kadınlarım hiç yoktular,
Benim kadınlarım ölü doğmuştular
Benim kadınlarım,
Onlar hiç varolmadılar..
..
Evlenirsin bir gün biliyorum,ne kadar geç o kadar iyi..Herifin teki gelir,ve alır seni benden..Bir dere vardır,her şey sinir bozucu bir beyazlıktadır,ve ben uzakta bir yerden izlerim seni..Sessiz..Bir ağaca dayanmış..
Onu sevmezsin bilirim..Durun bu nikah kıyılamaz çünkü ben..
Hayır çünkü sen..Sen demiştin..;
''Sana duyduğum özlemi başka adamlar dindiremese de,ben seni anılarımla,anılarımızla dindiriyorum..Bütün adamlara inat ,bir tek seni seviyorum''
Hepsi üçüncü şahıs,biliyorum..
Evet biliyorum,başka adamlarla sevişeceksin hep,o tükürük kokan odalarda,o sarı çarşaflı yataklarda..
Bir sigara yakacaksın sonra,bunu da biliyorum,pencereden dışarı bakacaksın belki..Ağlamazsın ,onu da biliyorum..Sabaha kadar uyumayacaksın,üşüyeceksin ve ben ..Ben hep korktum,söylemiş miydim?
Hiç sevişmedik senle,dudakların ne kokar bilmiyorum..Onlar dokundu milim milim ..Sicim sicim yağdılar..
Ben bilmedim ama..Ben bekledim bilirsin,ben hep bekledim seni..Hep geç kaldık.Senin yüzünden,senden dolayı,senin sayende,senin için..Ben hiç sıkılmadım,söylemiş miydim?Saat sabahın körü olsa da,yüzüm darmaduman baksa da,ben hiç sıkılmadım..İyi ki geç kaldık,iyi ki ayakkabının iplerini bağlamadın,iyi ki her şeyi unuttun evde..
''Sana neden bu kadar acizim '' diye sormuştun bana, bir gün ortası eylülünde..
Bilmiyorum,ama seni daha çok sevmemek için,öldürmeyi düşünüyorum bugünlerde..

Ve şimdi sen hayatındaki en güzel fotoğrafa,en kötü hava koşullarına ve en biçare dosta sahipsin.
Ve sen hala kızıl saçlı esmer Nevim'sin...

 Ben şimdi korkmuyorum
 hani demiştik ya,

Adamlar gelir ve gider...
Biz hep birbirimize kalırız..!





.

2 yorum:

  1. Öyle güzelsiniz ki! Kıskançlık bu olsa gerek...

    YanıtlaSil
  2. simdi sigara yakıyorum.kultablasını kagıtlarla dolduruyorum.hayır-sızsın.belkı en cık bana hayır dedın ama hep dınledın benı.hep dınledık bırbırımızı...
    -derı ceketını al
    -nereye gıdıyoruz?
    hayır bızım hıc ceketlerımız olmadı.ne yola cıkarken ustumuze aldıgımız nede gelırken cıkardıgımız.hem bızım hıcbırseyımız yokkı bırıbırımızden baska.bız benlerımızı mesken ettık o yagmurlarda da karlarda da...
    ...
    gelecekte bır gundeyız ve ne kadar zaman gecerse gecsın hep gelecekte kalıyoruz...

    ...

    senı en cok kaybettıgımde acıyorum mektupları,bir subat gecesı yazılıyor.13unu 14une baaglayan...hayır bu duydugun martı degıl.subatları sevmez martılar.mayısları unutuyorum hep.19yıl oncesını.hem sen ne zaman terkettın benı.sen herzaman terk etıın benı.dedım ya cok hayır-sızsın...su an bekleyen kım o zaman telefonun ucunda.aramak ıstemıyorum.geldı yıne lanetlı kasım ardından subat ve mayıs...

    YanıtlaSil